TE dag, zondag 30 november 2025, let op het parkeren

GND

Well-known member
Het was weer gezellig vandaag. De meeste tijd bij Eric gezeten achter de tafel.

Twee Rowa (met TE wielen en koppelingen) container wagons gekocht. De containers hadden een afbeelding van Scottish beef. En als Schotland fan kon ik die niet laten staan.

Verder nog een rode BR111 (32244) gekocht. Deze lok werd aangeraden door de trix product database als een goede combinatie met de rode dubbeldekkers (33005).

Ik zal nog binnenkort foto's maken.

Drummen

Active member
Ik ben vandaag weer als bezoeker geweest en wat mij meteen opviel, dat het aantal verkopers kleiner was dan de vorige keer. Ik hoorde hetszelfde van meerdere mensen.
Ik heb een wagon gekocht voor een werktrein, denk ik, en een witte BP 4 assige tankwagon, die ik nog niet had.
Verder bij wat mensen langsgeweest, om aankopen via mp op te halen. Ik heb verder een tijdje bij Peter van Sassen en bij Rene Bogers gezeten.
Al met al een geslaagde dag.

Drummen

Active member
Het was weer gezellig vandaag. De meeste tijd bij Eric gezeten achter de tafel.

Twee Rowa (met TE wielen en koppelingen) container wagons gekocht. De containers hadden een afbeelding van Scottish beef. En als Schotland fan kon ik die niet laten staan.

Verder nog een rode BR111 (32244) gekocht. Deze lok werd aangeraden door de trix product database als een goede combinatie met de rode dubbeldekkers (33005).

Ik zal nog binnenkort foto's maken.
Die 32244 zoek ik ook nog. Een mooi model.

Gleis 3601

Moderator
Forumleiding
Hallo ,

Es war ein schöner Tag , bei den Niederländischen TRIX EXPRESS Freunden . Sehr schön das es so viel historisches zu sehen gab , mein Kumpel und ich werden gerne wieder nach De Bilt reisen . Leider können wir euch immer nur im Herbst / Winter besuchen . Wir haben Stefan van de Polls schönes Layout vermisst . Ein paar andenken habe ich mir auch gekauft ... einen schönen 20/238 Bahnübergang von 1937 .

te35-37

Well-known member
Beste TE-mensen,

Het door denk Jan Willem gekozen thema was dit keer: ,the English connection', daarom aandacht voor de eerste Engelse Trix Express modellen en wat erna door TTR geproduceerd werd.
Door niet gekozen omstandigheden was mijn bijdrage hieraan zeeeeer beperkt. Gelukkig kwam GND mij helpen, anders was er niets van terecht gekomen.
Hierbij foto's van mijn kleine tentoonstelling van - zoals door de ondervoorzitter Jan Willem gevraagd- het Engels materieel van TTR en wat erna kwam.
Toelichting wat er te zien is:
Plaatje 1:
- Rechts bovenaan de Duitse modellen van de personen en bagagewagen + de loc 20-51 schijfwielen, die de basis waren voor de daaronder getoonde verengelste versies . De Bagagewagen kreeg geen daklicht op het dak en soms wel en soms geen luchters, zoals de Duitse wagens die meestal hebben.
- links daarvoor de 20-55 als voorbeeld voor de in 1937 uitgebrachte Engelse loc. Voor meer info, zoek mijn verhaaltje op dit net op wat ik in het magazine publiceerde.
- Daaronder een set personenwagens en een loc, nog steeds de zelfde basis van de 29-51/53.
- Daaronder een set met rode wagens met de latere koppelingen.
- Daaronder de zelfde loc als de eerste met enkele Engelse goederenwagens.
- Dit geheel geflankeerd met geschreven toelichtingen, ook dit forum wordt vermeld.
- Daaronder 2 zeldzame Hornby modellen (amerikaanse sneeuwruimer en 2 bladige helicopter, want 3 bladig krijg je niet in een doosje) die geduwt respectievelijk getrokken worden voor een Engelse TTR loc.

Plaatje 2 de uitleg over het ontstaan van Trix en daarna Trix Express: het was Bassett Lowke die het 00 treinen wilde en gezien de prijs/kwaliteit verhouding zijn speelgoed niet meer in Engeland maar sinds 1900 bij Bing liet maken met de onderbreking aug. 1914 -dec 1918.

Plaatje 3 tekst spreekt voor zichzelf.

fullsizeoutput_7998.jpegfullsizeoutput_7996.jpegfullsizeoutput_7997.jpeg

Laatst bewerkt:

Hans Shunter

Well-known member
Idd een een leuke, gezellige dag met veel ontmoetingen en gesprekken.
Het parkeren is een stuk eenvoudiger geworden.
Nu ook weer wat onderdelen en twee 33318 Interregio personenwagens, blauw/wit, tp.V, gekocht.
De bagagewagen van deze serie, 33324, en ook de Märklin 4284 Interregio Bistro Cafe heb ik al in mijn bezit.
Nu op het verlanglijstje de geel/wit interregio postwagen, Märklin/Trix 4279, en ook een rode elok om de set kompleet te maken.

mvg Hans
.

Laatst bewerkt:
Bovenaan