Trix rail reinigingswagon

Drummen

Well-known member
Het belangrijkste reserveonderdeel voor de Trix H0 railreinigingswagen (artikelnummer 24050) is het 10-delige setje vervangende reinigingsfilzen met bestelnummer E106291. [1, 2]

Belangrijke onderdelen en informatie
    • Reinigingsfilz (10 stuks): Bestelnummer E106291. Deze viltjes onder de wagen raken versleten of vuil en zijn eenvoudig te vervangen. Ze kosten doorgaans rond de € 10 à € 12 per pakje. [1, 2, 3, 4]

Zoek je toevallig een ander specifiek onderdeel van de railreinigingswagen (zoals koppelingen of assen), of wil je weten welk artikelnummer je precies nodig hebt?

GND

Well-known member
Sorry voor mijn late reactie. Drukbop het werk..

Het model wat ik kocht is een Trix Internationaal met TE wielen en TE koppelingen. Modelnummer 24220.
Dit is een model beschikbaar als je 10 jaar Trix clublid bent.
Het vergelijkbare Trix Express model is 33966. Beide een groene wagon.

Een zakje met 10 stukjes vilt is inderdaad E106291. Gelukkig zit er al een zakje reserve vilt bij dw 24220.

Er was in 2025/2026 een blauwe versie met TE nummer 33968. Ook weer een clubmodel. De onderdelendatabase geeft voor dit model geen onderdeelnummer voor het vilt.

De middenrail moet ik dan maar met een andere oplossing poetsen ;-)

En ineens moet ik aan het TE 31167 model denken, dat is dan een bruine uitvoering. Zonder reinigingsvilt... Die TE 31167 was van 2023.

GND

Well-known member
Het belangrijkste reserveonderdeel voor de Trix H0 railreinigingswagen (artikelnummer 24050) is het 10-delige setje vervangende reinigingsfilzen met bestelnummer E106291. [1, 2]

Belangrijke onderdelen en informatie
    • Reinigingsfilz (10 stuks): Bestelnummer E106291. Deze viltjes onder de wagen raken versleten of vuil en zijn eenvoudig te vervangen. Ze kosten doorgaans rond de € 10 à € 12 per pakje. [1, 2, 3, 4]

Zoek je toevallig een ander specifiek onderdeel van de railreinigingswagen (zoals koppelingen of assen), of wil je weten welk artikelnummer je precies nodig hebt?
Bedankt, ik had ze al gevonden. Maar goed dat je het meldde. Beter 2 keer dan geen keer.

Bovenaan