Vandaag hoofdzakelijk met de BR 24 die ik nog maar pas heb.

MarcoTrix

Active member
Hoi, welkom hier ;-)
Ik ben meer een "Spielbahner", die een baantje opzet met alles wat ik me kan veroorloven van het statiegeld, zegeltjes enz. Ik rij zelf met een Trix Express 2211 uit een beginset, m.a.w. geen licht. Enkele huisjes komen nog van mijn oude Märklin baan, boompjes van de kerstmarkt enz.
Als je nog een leuke accessoire zoek, kijk dan uit naar "TRIX Entladeeinrichtung für H0-Kipploren", echt leuk om bij automatiseren te laden en te lossen met een rangeerlocomotiefje.

• Leuk
Waarderingen: GND

MarcoTrix

Active member
Ja, dat was de tweede keer dat ik deze beurs bezocht. Ik kon er helaas maar drie uurtjes wezen, maar ik vond wel alle reserve onderdelen die ik zocht.

• Leuk
Waarderingen: GND

GND

Well-known member
Welkom op het forum !
Met zo'n naam is jouw BR24 ineens mijn favoriet. 😉

Webmaster

Administrator
Forumleiding
Mooi, ik heb een zwak voor kleine banen en ik ben niet de enige, op de Duitse fora zijn deze ook populair.
Mijn grootste baan die ik ooit had was 275 x 110 en die vond ik al te groot.

Wat zijn de maten van jouw baan ?

Groet,
Marco

MarcoTrix

Active member
In Amerika zijn "deurpaneel (doorpanel)" treinbanen heel populair. Bij een bouwmarkt wordt een deurpaneel gekocht, twee schragen er onder, en als beginner heb je een simpele en stabiele basis om een treinbaan op te bouwen.

MarcoTrix

Active member
Ik heb ook niet gezegd dat je het na moet bouwen. Mijn inspiratiebron is Madurodam, maar daar is de gemeente Zeist het niet mee eens ;)

IdeBertran

New member
Wat is de kleinste radius die je kunt leggen ik zie verschil in de maat die ik nu heb. Als ik het goed zie zijn er maar twee bocht maten klopt dat ?

MarcoTrix

Active member
R1 = 342,5 mm = 4312
R2 = 401,7 mm = 4322
Parallel afstand h.o.h. 59,2 mm
Als het goed is staat op de onderzijde van de bielsmat het artikelnummer in reliëf.
Dat zijn de enige twee die ik van Trix Express ken, maar mijn sporenplanboeken zijn vrij oud.

Mag ik aanbevelen 🤔

Laatst bewerkt:

IdeBertran

New member
Ja klopt helemaal dan heb ik nu de kleinste diameter liggen een grotere heb ik ook maar kan ik vanwgen de ruimte niet leggen. het word een technische baan. Alle wissels etc etc worden via Arduino boards gestuurd. De battr. Locs waar ik gek op ben krijgen een PWM vcoltage regelingdie angepast is aan hun consumptie. Anders vliegen ze de baan uit. 1 en anders programeer ik zelf. zoals je op mijn website neem ik aan gezien heb.
CDe oude wisselschakelaars zijn een ramp ( Spoel moordrnaars haha) dus ik puls een relais dat is veiliuger en de wissel sliijt heel wat minder. heet gaat nog al met een klap. Twee wissels hebben een liniare servo dat gaat hel mooi. Ik hou de bedrading op de baan in zelf geprinte goten.

Bovenaan