Hierbij het reeds aangekondigde vervolg op de FS locs in grootbedrijf: nu de Fairbanks-Morse diesels in het groot bedrijf de VS en Canada.
Het verhaal kwam tot stand in overleg met onze ,opper-opmaker' van het Magazine, Cees. Hij vond op internet de fabrieksaankonding van de Canadese tak van het FM-bedrijf en die lockap in de takels. 'kVond het belangrijk dat er én foto's zouden zijn van de werkelijke locs én van de eerste Rivarossi modellen. Werd kiezen wat wel en niet.
De groene dubbelloc 4801/2 heeft aan de achterkant steeds een 3-assid draaistel = 1-A-1 ;, zie in tekst artikel blz 1, 3e alinea.
Wat er aan tekst niet meer in paste, was dat de lange stang op het dak van het Pennsylvania RR dubbelstel, dat dat de radio/telefoon antenne was, waardoor de mensen bij deze spoorwegmaatschappij al vanaf de jaren 50! naar buiten konden bellen! Dus mobiel bellen is ook al oud. Verschillende zaken van de digi-wereld bestonden dus ook al analoog.
Op de Rivarossi-memory webstek staan wat andere productie cijfers dan ik vermeldde.
Koos voor de cijfers van een Amerikaanse webstek over deze loc, waar veel betrouwbare info vermeld stond over de geschiedenis ed.
Maar heb zo veel webstekken gezocht en bekeken, dat ik niet meer weet welke dat was. En er is steeds de ruimtegrens wat erin het blad geplaatst kan worden.
Helaas werd het blad door de post dubbel gevouwen tijdens het bezorgen, vandaar de knikken in de bladzijdes. Maar wie het thuis heeft, zal mooie platte bladzijdes hebben.
Daarmee is dit hoofdstuk ,Rivarossi-Trix locs' voor mij afgesloten.
Het volgende verhaal zal weer over toebehoren gaan.





Het verhaal kwam tot stand in overleg met onze ,opper-opmaker' van het Magazine, Cees. Hij vond op internet de fabrieksaankonding van de Canadese tak van het FM-bedrijf en die lockap in de takels. 'kVond het belangrijk dat er én foto's zouden zijn van de werkelijke locs én van de eerste Rivarossi modellen. Werd kiezen wat wel en niet.
De groene dubbelloc 4801/2 heeft aan de achterkant steeds een 3-assid draaistel = 1-A-1 ;, zie in tekst artikel blz 1, 3e alinea.
Wat er aan tekst niet meer in paste, was dat de lange stang op het dak van het Pennsylvania RR dubbelstel, dat dat de radio/telefoon antenne was, waardoor de mensen bij deze spoorwegmaatschappij al vanaf de jaren 50! naar buiten konden bellen! Dus mobiel bellen is ook al oud. Verschillende zaken van de digi-wereld bestonden dus ook al analoog.
Op de Rivarossi-memory webstek staan wat andere productie cijfers dan ik vermeldde.
Koos voor de cijfers van een Amerikaanse webstek over deze loc, waar veel betrouwbare info vermeld stond over de geschiedenis ed.
Maar heb zo veel webstekken gezocht en bekeken, dat ik niet meer weet welke dat was. En er is steeds de ruimtegrens wat erin het blad geplaatst kan worden.
Helaas werd het blad door de post dubbel gevouwen tijdens het bezorgen, vandaar de knikken in de bladzijdes. Maar wie het thuis heeft, zal mooie platte bladzijdes hebben.
Daarmee is dit hoofdstuk ,Rivarossi-Trix locs' voor mij afgesloten.
Het volgende verhaal zal weer over toebehoren gaan.





Laatst bewerkt: