Video van mijn baan, digitaal.

Hans Shunter

Active member
Hoi Erik,

Hahaha, te laat! Ik ben al een paar jaar met pensioen, maar ik kan je verhalen vertellen...Nou, voorboren of priemen is geen optie, dat blijft altijd los liggen en lijmen gaat wel, maar als het weer los moet trek je het meestal krom of kapot, dus dat is ook niks... Ik had ook in het begin van de nieuwe baan messing kruiskopschroefjes 2x12 mm (bouwmarkt) met kleine transparante plastic ringetjes tussen de rails (Toolstation)20200330_113719.jpg20200224_130322.jpg
en op plaatsen uit het zicht gebruikte ik kruiskopschroefjes 3x12 mm (bouwmarkt) tegenover elkaar aan de buitenkanten van de spoorstaaf tussen de bielzen en die zitten er nu nog in. Werkt perfect om de 35 a 40 cm. Voor in het zicht gebruik ik nu stalen spijkertjes van 1.5x10 mm. Gewoon van de bouwmarkt. Wel in de biels voorboren.

Mvg Hans
 
Laatst bewerkt:

te35-37

Well-known member
Hallo Hans, indien die spijkers alleen voor het zicht zijn, waarom maak je ze dan niet korter , zodat ze alleen door de biels gaan en dan in de biels lijmen? Lijkt mij minder gedoe dan dat getimmer. En bij verplaatsing van het spoor gaan die spijkers zonder moeite mee.
mvg, Eric
 

Hans Shunter

Active member
Hoi Erik,

Nee, ze zitten er niet allen in voor 't zicht, maar ook om de rails te fixeren. Dus ze gaan door de biels, kurken bedding en in de houten grondplaat. Als de rail b.v. verplaatst moet worden kan je de rail iets loswrikken met een plamuurmesje en het spijkertje er verder uittrekken met een mini tangetje.

Mvg Hans
 
  • Leuk
Waarderingen: GND

GND

Well-known member
Ik wacht met spanning op een update filmpje. 😀

Met vriendelijke groet, Willem ( a.k.a. GND)
 

GND

Well-known member
Hoi John, je nieuwste YouTube filmpje heeft een duimpje gekregen en een positief commentaar. (Weet je ook gelijk m'n achternaam 😉)

Met vriendelijke groet, Willem (a.k.a. GND)
 

Kadoelen

Well-known member
De hondekop is nu ook gedigitaliseerd. Binnenverlichting per wagon (3) te schakelen. Hij gaat later vandaag van de werkplaats naar de baan.
 
  • Leuk
Waarderingen: GND
Bovenaan