Wiads nr 305 de watermolen met smederij

te35-37

Well-known member
Hierbij de watermolen van Wiad, die naast een electrisch bewegend waterrad ook een bewegende stamphamer had om het ijzer te smeden. Er is weliswaar een gat voor een lampje voorzien om de ruimte te verlichten, maar door het paard en de figuren kun je de bewegende hamer nauwelijks zien bewegen. En na plaatsing op je baan niets meer van...
Het mechaniek is ook nog gefotografeerd (de motor ontbreekt bij een ivm reparatie).
Bij het gebouwde model zat de voorgevel zat los om het lampje te kunnen vervangen.
Hier ontbreekt het lampje in de binnenruimte en ook aan de gevel. Deze zijn wel aangegeven op de bouwbeschrijving.
Ga die nog aanbrengen evenals een lampje zodat er bij het vuur een rode gloed zal zijn.
De luiken van de ramen zijn beweegbaar.

fullsizeoutput_6cf5.jpeg
fullsizeoutput_6cf6.jpegfullsizeoutput_6cf8.jpegfullsizeoutput_6cf9.jpegfullsizeoutput_6cfa.jpegP1080575.JPGP1080576.JPGfullsizeoutput_6cf7.jpegP1080574.JPGP1080587.JPGfullsizeoutput_6cff.jpegfullsizeoutput_6cfb.jpegfullsizeoutput_6cfc.jpeg

MarcoTrix

New member
Er zijn een aantal modellen van WIAD bij Faller terecht gekomen. Dit is een erg mooi model, en het zou leuk zijn als het opnieuw uitgebracht zou worden. Dus Faller, als u dit leest.......

te35-37

Well-known member
Goedemiddag,

Dank u. Dat is er allemaal al vele jaren in kasten en dozen.
Kunt u mij zeggen om welke Wiad modellen het gaat en waar die bij Faller staan?
Bij mij staat alles gegroepeerd.

MvG

MarcoTrix

New member
Ik weet in ieder geval deze: WIAD 1034 B H0 = Faller 232562 Gasthaus "Post" (nu in het N schaal programma).
Recentelijk zag ik een smederij bij de Neuheiten verschijnen, ik zal deze zo meteen opzoeken.

• Leuk
Waarderingen: GND

te35-37

Well-known member
Hallo,

Dat huisje heb ik er niet opgezet. Ken dat niet. Daar zal niet mijn logo met de T voor staan.

Het handigste is, dat je onder het betreffende model je reactie schrijft aan degene die het model geplaatst heeft. Die kan er wat aan doen.

Maar veel modellen van verschillende merken zijn na faillissement van de ene naar een andere firma gegaan, omdat de mallen bij de faillissementsverkoop overgenomen werden. In mijn artikelen heb ik dat - indien ik dat weet, weet ook niet alles - wel aangegeven.
Mvg

MarcoTrix

New member
Hallo,

Dat huisje heb ik er niet opgezet. Ken dat niet. Daar zal niet mijn logo met de T voor staan.
Het handigste is, dat je onder het betreffende model je reactie schrijft aan degene die het model geplaatst heeft. Die kan er wat aan doen.
Sorry dat ik dit even niet begrijp, maar ik ben net nieuw hier.

Maar veel modellen van verschillende merken zijn na faillissement van de ene naar een andere firma gegaan, omdat de mallen bij de faillissementsverkoop overgenomen werden. In mijn artikelen heb ik dat - indien ik dat weet, weet ook niet alles - wel aangegeven.
Mvg
Dat vind ik persoonlijk leuke materie om te onderzoeken, en soms leidt dat tot verrassende ontdekkingen.

te35-37

Well-known member
Vraag aan de webmeester hoe het in elkaar zit.

Maar zoals je ziet heeft ieder lid een eigen logo.
Daaraan kun je zien wie de maker van een artikel is.

Ben er zelf niet handig in computers, meer moet je bij de webmeester Marco vragen. Denk dat bij ,leden' hij wel te vinden is.
Ben je lid van de Trixclub van de St. Trix Express?
Daar zijn de meesten van ons van afkomstig.
mvg

• Leuk
Waarderingen: GND
Bovenaan