Of toch niet?
Hallo Forumleden,
Na een lange tijd regelmatig te hebben gekeken of het forum toch nog weer terug kwam hield ik het voor gezien.
Voor mijzelf stond het al vast dat het forum niet terug zou keren. Jammer!
Ik heb nog zoveel nieuwe dingen om met jullie te delen...[zie de filmpjes op...
Hallo Forumleden,
Wie zoekt zal vinden, zegt men wel eens.
En ja, ik heb gevonden en gekocht, een vt 08 zoals hierboven omschreven.
Dit voor een redelijke prijs via Ebay.de.
Alle verlichting werkt naar behoren, slepers en koolborstels waren ok, maar het geheel had wel een schoonmaak/...
Hallo Henk
Wat een indrukwekkende geschiedenis.
Mooi dat je dit hebt willen en kunnen doen.
Ik zie deze baan als een stukje cultureel erfgoed dat goed bewaard moet blijven.
Er is vast wel iemand die dit voort wilt zetten...
Chapeau..
Mvg Hans
Hoi Te35-37,
Het gevaar zit 'm in de olie, die laat een kleverige, vette zwarte boel achter die, de anti slipbandjes aantasten en daardoor verteren. Hierdoor verliezen de bandjes hun uitwerking. De olie trekt ook stof en vuil aan en daar zitten we niet echt op te wachten...
Men gebruikt ook wel...
Hoi Willem,
Gewoon een fijnkorrelig schuurpapiertje gebruiken en de lip van de middenrail goed gangbaar maken.
Daarna oppoetsen met een oude doek.
Regelmatig met een schoonmaak wagon rond rijden...
Mvg Hans
Hoi Willem,
De beschrijving van de beveiliging had ik idd beter moeten illustreren, dus bijgaand een paar foto's zonder en met wagon.
Boven deze bocht is de beveiliging van de bovenliggende lus zichtbaar.
De trein c.q. wagon valt tegen de boarding i.p.v. op de grond
Hierboven de...
Hoi GND
Ja idd ik heb het restant met een stofzuiger moeten doen...Het opvegen met een kwast ging wel, maar uiteindelijk werd het toch een zooitje.
Overal lagen er restjes strooisel tussen...
Mvg Hans
Hallo Forumleden,
We maken vandaag, van karton, een tankplatform van de Shell, maar het kan ook een ander merknaam zijn, zoals b.v. Aral, BP, ESSO, Texaco e.a.
Je kan deze langs een of tussen twee sporen plaatsen.
Wat hebben we hiervoor nodig;
Karton.
Twee snackpennen.
Twee spijkertjes van...
Hallo Forumleden,
Met dit filmpje zie je het eindresultaat van mijn nieuw gebouwde "Trix Express modelbaan 2.0"
Deze baan is automatisch, analoog aangestuurd d.m.v. relais, maar ook met de hand te bedienen.
Dit gelijktijdig en onafhankelijk in twee richtingen voor in totaal zes treinen...
Hallo Forumleden,
Misschien herken je dit....rijdt je trein naar de keerlus en bij de railovergang is de rijstroom verkeerd gepoold, met als gevolg dat de trein telkens heen-en weer pulsen krijgt.
Dit kan je oplossen door een lampje van 12v, 1 w tussen de overgaande spoorstaven te plaatsen...
Hallo Forumleden,
Wat je al niet kan maken met eenvoudige materialen, zoals karton, multiplex, satehpennen, cocktailprikkers en nog veel meer.
Enkele voorbeelden.....
Dit zijn zomaar wat voorbeelden "geplukt " van internet en nagemaakt..
Gewoon doen!!!
Mvg Hans.
Hallo Forumleden,
Dit keer maken we eenvoudige Duitse rangeerseinen.
Deze zijn gemakkelijk te maken.
We maken meerdere types, gewone - en dwergseinen.
Ze hebben een vaste stand die verschillende situaties uitbeelden.
Wat hebben we hiervoor nodig;
De beroemde satehpennen.
Multiplex van 3,6 mm...
Hallo Forumleden,
Bij de eerder gemaakte hoofdseinen horen natuurlijk de voorseinen.
Die zijn wederom makkelijk zelf te maken.
Wat hebben we nodig;
De inmiddels beroemde satehpennen.
Multiplex van 3,6 mm dik.
Zaagje.
Zijsnijtang.
Schuurpapier.
Pizzadooskarton.
Acrylverf, wit, grijs en...
Hallo Forumleden,
We gaan Duitse hoofdseinen maken in diverse standen.
Deze worden gemaakt met twee seinvleugels en zijn eenvoudig te maken.
Omdat ze alle 3 een vaste stand hebben, kan je ze gemakkelijk omwisselen naar gelang de situatie die ze uitbeelden.
Wat hebben we hiervoor nodig;
Een...
Hallo Forumleden,
Vandaag gaan we de baan opleuken met zelfgemaakte telegraafpalen in DRIE verschillende types.
wat hebben we nodig;
De kleinste maat satehpennen van de buurtsuper, ca 15 cm., want die hebben de goede dikte.
Een doosje gewone maat lucifers.
Een afval stukje multiplex van 3,6...