Electrische wissels

Hans Kop

New member
Goedemiddag, sorry lees voor hoofdstukken "schermindelingen".
Begin met Ronald en Trix Express, dan de schermindeling onze clubdag, daarna 40 jaar T.E., daarna T.E. 90 jaar, daarna het magazine, en dan EMS (interessant). De schermindelingen volgen elkaar automatisch op, maar je kunt ook de pijltjes aan de rechterzijde gebruiken.
Veel succes.
HK

Hans Kop

New member
Goedenavond,

Deze link is precies wat ik bedoelde. Helaas mis ik de kennis om zo'n link samen te stellen. Maar bedankt voor je hulp.
In ieder geval is het nu bekend dat er inmiddels weer EMS Bausteine (loc decoders) verkrijgbaar zijn.
HK

Drummen

Member
Hardstikke goed. Ik heb zelf ook een aantal Ems bouwstenen van pingu in een grijs verleden gekocht.
Hans, je selecteert de adres regel van het stuk wat je wilt kopiëren boven in je scherm ,dan de toets ctrl en c tegelijk indrukken (of als je de regel geselecteerd hebt, rechter muisknop indrukken en kopiëren selecteren).
Vervolgens zet je je cursor in de tekst, waar je je regel wilt neerzetten en drukt tegelijk de toetsen ctrl en v in (of zet de cursor in de tekst, druk de rechter muisknop in en selecteer paste of plakken).

Hans Kop

New member
Hardstikke goed. Ik heb zelf ook een aantal Ems bouwstenen van pingu in een grijs verleden gekocht.
Hans, je selecteert de adres regel van het stuk wat je wilt kopiëren boven in je scherm ,dan de toets ctrl en c tegelijk indrukken (of als je de regel geselecteerd hebt, rechter muisknop indrukken en kopiëren selecteren).
Vervolgens zet je je cursor in de tekst, waar je je regel wilt neerzetten en drukt tegelijk de toetsen ctrl en v in (of zet de cursor in de tekst, druk de rechter muisknop in en selecteer paste of plakken).

Hans Kop

New member
Goedemiddag,
Je bent nooit te oud om wat te leren. Bedankt voor je uitleg. Ik ga het proberen.
Mijn eerste twee bouwstenen kwamen ook bij Pingu 1302 vandaan. Ik had er graag een derde, als reserve, bij gehad maar hij bleek uitverkocht te zijn.
Ik heb veel geprobeerd om PIngu 1302 te bereiken, zelfs per post, maar een antwoord heb ik nooit ontvangen.
Na enige maanden zoeken en met veel geluk heb ik Peter Storck gevonden en hij was in staat om de bouwstenen zelf te maken.
Zie het EMS verhaal op de site van Ronald Geskus.
Ik heb er bij hem 10 stuks besteld, en inmiddels ontvangen, zodat wij donateurs of derden weer kunnen voorzien van bouwstenen.
M.v.r.g.
HK

Bovenaan