Trixmünden am Main

MarcoTrix

Well-known member
Ontwerp komt van internet. Het is uitgedraaid op 250 grams dik papier, de binnenkant beplakt met normaal (90 grams) zwart papier m.b.v. een Prittstift. Ramen uitgesneden en van binnen beplakt met overtrekpapier, of ramen en deuren op normaal papier. Met karton van theedozen verstevigingen in de binnenkant van de muur gemaakt. Dak geprint op grijs structuurpapier. Het perron is gemaakt van maquette karton, beplakt met grijs papier aan de randen en geel marmer papier als straatoppervlak. Aan de binnenkant de hoeken beplakt met zwarte L profielen, die ik van zwart papier gemaakt heb, zodat het licht niet door de rillen door schijnt. Ik zal nog wat vergeten te vertellen hebben, maar het was een leuke klus om te maken.

Drummen

Active member
Misschien een idee voor versteviging; Voor hand-outs met die ringbanden werd voor de voorkant en achterkant vaak plastic kaften gebruikt. Redelijk stevig plastic waar je je steentjes papier op kunt plakken. Dat is goed te knippen. Ik zou zo gauw niet weten, hoe dit het resultaat beinvloedt, maar het maakt de ondergrond stevig. Zulke kaften zijn waarschijnlijk bij een goede kantoorboekhandel te bestellen of online.

MarcoTrix

Well-known member
Klopt, maar ik wilde zo authentiek mogelijk papier huisjes bouwen, net zoals in de 50er en 60er jaren.
Voor mijn gevoel was dat algemeen gebruikelijk als je een Batteriebahn had.

Bovenaan